Sa incep prin a va explica… Saptamana trecuta, vineri, pentru exactitate, a inceput o furtuna in paharul cu apa al blogosferei. Motivul? Unul superflu din punctul meu de vedere, dar, deh, trebuia sa ma astept.
La un moment dat, un domn, cu care nu am avut onoarea de a face cunostinta, a declarat ca ideea unui sistem de rezervari online, a fost a dumnealui si ca i-a fost furata ideea de catre Lavinius. Isi sutinea aceasta declaratie, punand la dispozitia celor care voiau dovezi, un plan de afaceri. Am stat, am facut niste calcule si mi-am dat seama ca momentul in care a dumnealui a inventat rezervarile online in real time, ele deja fusesera un pic inventate de prin anii 90 in USA, si cam de prin 2003 in .ro, de catre un site care si acum exista, multumim frumos (tourneo.ro).
Dupa aceasta declaratie, s-au mai gasit cativa stimabili care sa trambiteze, unii mai rezervati, altii mai combativi ca vaaaai, ce rusine, cata lipsa de moralitate, etc.
Sa fim doua minute seriosi si sa ne gandim… Aici vorbim despre o afacere, care in tarile mai civilizate, spre care tindem si noi, are ani de activitate. Deci nu se poate spune, ca dumnealui inventase roata si ceilalti au venit si i-au furat planurile de fabricare in serie.
Pe de alta parte, am fost aici, stiu cat de mult s-a muncit, cat de multe piedici au fost, cum a trebuit o echipa intreaga, din care cu mandrie pot spune ca fac parte, sa creeze un sistem de rezervari, cu mai multe module. CaptainGO.com a fost pornit de la 0.
Nu mi-a placut ca au aparut o serie de „cunoscatori” care au aruncat cu pietre, doar pentru ca nu au avut ideea sau puterea de munca necesara ca sa puna pe picioare un proiect de asemenea amploare. Tocmai de aceea nici nu am comentat nimic pana acum. M-am abtinut, pentru ca eram nervoasa si pentru ca raspunsurile mele ar fi putut deveni jignitoare la adresa unora.
Si la final sa fie clare urmatoarele:
1. Sistemele de rezervari nu sunt creatia romanilor. Noi (ati putea spune) am copiat sistemele straine, nicidecum o idee romaneasca.
2. Toti cei care au impresia ca vor rezerva la tarife mai mici direct la hotel, se inseala, vor primi tariful RACK, (adica ala afisat la receptie), sau poate chiar un bocanc in zonele mai moi, pentru ca o rezervare facuta de o agentie sau un sistem de rezervari, va avea prioritate in fata unei rezervari facute de catre client, direct la receptie. Sa fim realisti! Agentiile de turism sunt societati comerciale, si nu niste ong-uri cu voluntari, unde vin clientii pentru consiliere gratuita si li se recomanda diverse destinatii. Agentiile, au nevoie de comisioane, (bani) ca sa poata exista.
3. Tuturor celor care se intreaba cati bani se pot face din turism, le recomand sa se intereseze cate agentii de turism sunt in Ro, si cam ce cifre de afaceri au cele din top.
4. Cat despre blogurile proprii, ultima oara cand m-am gandit la chestia asta, am concluzionat ca fiecare are dreptul sa stearga comentariile care nu ii plac. E un fel de tiranie, sunt de acord, dar pe blogurile noastre noi taiem si spanzuram.

CaptainGO: impresii

8 gânduri despre „CaptainGO: impresii

  • 12 decembrie 2007 la 17:25
    Legătură permanentă

    Iti multumesc mult de impresii. N-am pus botnita pe ideea rezervarilor online (desi in 2003-2004 este elaborat acel plan de afaceri).

    Dar in cazul de fata, cred ca se poate vedea in planul de afaceri cine era asociat la acea vreme si cine activa in turism.

    Inca n-am publicat toate dedesubturile povestii tocmai pentru ca interesul meu nu este sa arunc cu pietre sau sa fac valuri (ca poate se ineaca capitanul ;) ). Am vrut doar sa ofer o simpla informatie. Informatie pe care am publicat-o avand un limbaj decent si recunoscand meritul celor care au actionat.

    Răspunde
  • 12 decembrie 2007 la 19:47
    Legătură permanentă

    1. Acele foi puse pe net care unii cred ca tin loc de plan de afaceri, nu au nimic de-a face cu Captaingo care are o strategie bazata pe studii si rapoarte internationale. Daca veneam la CielAwards cu acele „idei” asternute pe foi, eram norocos daca ma acceptau in concurs, sa nu mai vorbim de vreun premiu.

    2. Ideea de a face rezervari si nu de a avea un sit care doar sa prezinte vile si pensiuni mi-a venit in momentul in care am colaborat cu Razvan de la http://www.vileeforie.ro. In acel moment am realizat ce inseamna sa faci efectiv rezervari si nu sa prezinti niste unitati de cazare… Ei bine Razvan ne-a platit sa iti tina pensiunile la care el facea rezervari pe situl la care acea vreme eram si eu asociat si care facea doar sa le expuna clientilor si atat! Deci cu totul alt model de business. DE ACOLO AM VAZUT SI AM INTELES CE INSEAMNA SA FACI REZERVARI! Model de business pe care l-am aplicat la Captaingo.

    3. A crede ca acea steluta am sters-o pentru ca un individ mi-a spus asta nu este decat o mare prostie… Una enorma! Dupa ce am stat cu acest sit in fata Eu + 5 oameni timp de 6 luni de zile, cum e omeneste sa creada cineva ca nimeni din echipa nu a observat acea steluta? Cum? In total cred ca toti 5 am petrecut mii de ore cu sit-ul in fata! Si evident, toti am fost orbi si nu am observat-o. Noroc ca a venit minea luminata sa ne deschida ochii… :) Iar pe blogul meu, accept ce comentarii vreu EU!!!

    4. Daca problema era intr-adevar acea steluta, postul acela cu „informatii” suna ceva la modul „Lavimarcu.ro nu mi-a aprobat comentariul in care ii spuneam bla bla” SI ATAT!!!!! Nu se mergea mai departe cu restul aberatiilor. Stelutele pe care le au unii in cap sunt adevaratul motiv…

    5. Ei bine, cand unii stau la masa, mai pica si firimituri… pe care altii sunt bucurosi sa le culeaga. Macar asa sa mai capete si unii putina notorietate :) Oricum si captaingo a beneficiat de asta pentru traficul a explodat.

    6. Astazi am stat de vorba cu un intreprinzator, care mi-a dat un exemplu personal despre o situatie asemanatoare, in care fostul sau asociat incerca tot felul de chestii pentru a capata cate ceva si ca astfel de chestii se inampla frecvent… in final unii raman cu vorbele altii cu faptele – „cainii latra caravana trece”.

    Răspunde
  • 13 decembrie 2007 la 11:30
    Legătură permanentă

    nu stiu cum e la voi, dar ultima data cand am apelat la o agentie pentru rezervarea unui bilet de avion mi s-a cerut un pret cu 50% mai mare. erau evrei, deci e de inteles, asa ca am cumparat direct de la compania aeriana. si poate la hoteluri e altfel, dar tot nu inteleg cum se poate sa ramai fara rezervare daca suni direct la receptie. isi permite un hotel sa faca asta, stiind ca a pierdut definitiv un client?

    Răspunde
  • 13 decembrie 2007 la 11:33
    Legătură permanentă

    E simplu Rufio, daca nu iti garantezi rezervarea la Hotel prefera sa dea camera printr-o agentie, deoarece, agentia va plati no-showul pe cand pe tine n-are cum sa te prinda. Iar asta cu biletele… La Romanistan e foarte simplu… e vorba de o ecuatie din care eu agentie raman cam cu 3% din pretul biletului, nu stiu cum e la evrei, have no idea!:)

    Răspunde
  • 17 decembrie 2007 la 03:07
    Legătură permanentă

    Lavi stii foarte bine prin ce am trecut cu Razvan iar sa spui ca de acolo a venit ideea este un bull shit mare.

    Repet, ma bucur ca te-ai documentat si ca ai facut un plan de afaceri solid care a castigat. Dar sa renegi originile si sa le atribui acum pe seama lui Razvan care ne-a injurat si amenintat si dat in judecata este total mincinos.

    Stii tu foarte bine prin ce am trecut, cum familia lui ma suna si injura si ameninta si pe tine la fel.

    Tot ce am cerut este fair play, iar acum daca zici ca de la Razvan ai descoperit tu un model business (vai de capul lui de site) este un bullshit total.

    Tot ce am cerut este un fair-play pe care culmea (si nu inteleg de ce) inca nu-l oferi. Ma bucur ca Razvan a carui familie ne-a injurat si ne-a amenintat cu procese a fost inspiratia ta.

    Nu te umfla in pene cu ciel awards ca este un cacat. O sa particip si eu poate cu un plan de afaceri pe adveristing pe smarturi… ce zici?

    PS. btw poate vrea cineva sa aplice si aceasta idee
    (macar acum e publica)

    Răspunde
  • 17 decembrie 2007 la 03:27
    Legătură permanentă

    Iar Idaho faptul ca ai muncit la un proiect (furat au ba) nu inseamna ca munca ta a fost mai putin importanta sau nula. Personal iti apreciez efortul si pasiunea cu care te-ai dedicat proiectului. Am si scris si in postul meu: lauri celor care actioneaza.

    Pe de alta parte si hotii actioneaza dar asta nu inseamna ca nu putem sa fim obiectivi.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *