rotweetmeetAm ajuns şi eu acasă de la RoTweetMeet.
Foarte instructivă întâlnirea. Nu pentru mine ca utilizatoare de twitter a cărui cel mai recent tweet suna aşa, ci pentru Corina Georgescu, angajată într-o companie care depinde de online.
Evenimentul era programat să înceapă la ora 18.30, dar conform obiceiului a început un pic peste ora 19.00. Tocmai bine, am avut ocazia să socializez cu Tara Duveanu, Minxieee, Nihasa şi Byubay.
Începutul a fost mai dificil din cauza problemelor tehnice care nu au fost din vina organizatorilor de la Metropotam ci din cauza sălii în care a avut loc evenimentul, adică la Cărtureşti.
Dragoş Novac a prezentat o scurtă introducere a evenimentului în sine, care deşi se numea RoTweetMeet a încercat să explice un pic mai multe despre Social Media.

Dragos Roua despre Twitter

    1. Majoritatea utilizatorilor de Twitter din Romania sunt publisheri.
    2. Twitterul este product prone, facilitează interacţiunea produsului cu clienţii
    3. Reacţiile pe twitter nu sunt influenţate de trusturile de media clasice, informaţia nefiind filtrata de diferitele interese.
    4. Nu recomandă destăinuirea de informaţii personale

Bobby Voicu, cel mai urmărit twitterist din Romania – unelte pe Twitter.

    1. Nu recomandă folosirea twitterului din browser, ci aplicaţii precum Tweetdeck (my personal favourite!), Seesmic sau alte aplicaţii ce pot fi găsite pe net.
    2. Tweetdeck permite împărţirea pe grupuri a celor pe care îi urmăreşti, se pot vedea în coloane separate mesajele directe DM şi răspunsurile pe care le primeşti. Mai multe detalii despre Tweetdeck se pot citi şi aici
    3. Twuffer, util pentru a programa lansarea unor tweeturi la ore prestabilite, foarte util în campaniile de promovare.
    4. Tweetlater foarte util şi în varianta free, permite autofollow şi trimiterea de mesaje directe automate (direct messages) noilor followers. Aceste mesaje pot fi şi sondaje, care pot fi genera răspunsuri de maxim 140 de caractere.
    5. Twist util pentru urmărirea trendurilor pe twitter.
    6. Cele mai bune momente ale zilei pentru a efectua campanii pe Twitter sunt intre orele 12 – 15 şi 19-21.

Călin Fusuoportunităţi în socializarea online

    1. Twitter contrazice ideea că toţi suntem egali pe net, pe twitter avem stars and fans.
    2. Companiile devin content creators, prin urmare nu mai au nevoie de media, ele devenind media.
    3. Twitter este abia la început, dar poate deveni un serviciu de broadcasting video, audio şi text.
    4. Companiile apar pe reţele sociale, au profil, prieteni, fani, followers. Restul prezentarii îl puteţi vedea aici

Alex Şeremet – BMW România

    1. Social media nu este doar online, forumurile sunt active şi offline, având întâlniri săptămânale, lunare etc (bmwclub.ro)
    2. BMW fiind o companie premium încearcă să vină cu noutăţi în metodele de promovare pe care le foloseşte, cu formate noi, neîncercate în România.
    3. Cum se promovează? PR, evenimente (Mini la RoBlogFest), branding/parteneriat/display (bannere clasice).
    4. Nu se poate face o tagetare socio-demografică.

Tudor Galoş Microsoft România

    1. Social media is not a campaign is a commitment.
    2. Majoritatea utilizatorilor de Twitter la nivel mondial au vârsta de 35+, de unde reiese că avem vorba de target market.
    3. Oamenii vor să se facă auziţi, Twitter ofera un insight a părerii generale, nedistorsionată de agenţiile de PR care evidenţiază doar feedbackul pozitiv.
    4. Cu ajutorul Twitter se poate măsura impactul unei iniţiative.

Alin ZainescuStatus Pimp

    1. Status Pimp şi-a propus 1000 de utilizatori în prima săptămână de la lansare, datorită Twitter şi-a atins targetul în 40 de ore. Pentru aceasta s-a folosit de teasing.
    2. Twitterul este util pentru feedback şî support.
    3. Recomandă folosirea de badge-uri, oamenii au tendinţa de a le prelua şi promova pe propriile situri dacă apreciază ideea şi produsul.

Dragoş Novac – Twitter şi Metropotam

    1. Metropotam este pe Twitter de la începutul anului 2009 şi a avut o creştere exponenţială.
    2. Social media oferă „linkuri crezute” – trusted links.

Concluziile

    1. Return of investment în social media se traduce prin awareness.
    2. Tonul folosit în social media trebuie să fie unul informal, spre deosebire de discursul corporatist care este unul formal.
    3. Oamenii pe Twitter în România sunt early adopters, trendsetteri, majoritatea sunt bloggeri sau jurnalişti şi reprezintă un mediu bun de propagare.


dragos_roua_01 dragos_roua_02 Dragos_roua_03 bobby_voicu_01 bobby_voicu_02 bobby_voicu_03 calin_fusu_01 calin_fusu_02 calin_fusu_03 alex_seremet_02 alex_seremet_01 alex_seremet_03 tudor_galos_01 tudor_galos_02 alin_zainescu_01 alin_zainescu_02 alin_zainescu_03 alin_zainescu_04 dragos_novac_01 dragos_novac_02

RoTweetMeet – ediţia a II-a
Etichetat pe:                

4 gânduri despre „RoTweetMeet – ediţia a II-a

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *