Săptămâna trecută am trecut pe la The Hub la discuția propusă de Unilever: CrossRoads – Perspective și Conversații pe teme de Sustenabilitate.
Înainte de eveniment m-a mâncat curiozitatea și am întrebat pe facebook cam ce înțeleg oamenii din sintagma „stil de viaţă sustenabil” și răspunsurile au fost pe lângă subiect.
Așadar să înțelegem în primul rând ideea de stil de viață durabil. Wikipedia spune:

Calitate a unei activități antropice de a se desfășura fără a epuiza resursele disponibile și fără a distruge mediul, deci fără a compromite posibilitățile de satisfacere a nevoilor generațiilor următoare.

Păi românii nu sunt educați în privința stilului de viață durabil, nu se gândesc că după ei vin copiii lor și așa mai departe, ci se opresc la un fel de „după noi potopul”. Și mi se pare un pic normal, pentru că perioada comunistă nu ne-a învățat să avem grijă de Pământ. Prin urmare nici nu e de mirare că sondajul „Ce fac consumatorii români pentru un stil de viață sustenabil?” care s-a desfășurat online în perioada 13 – 17 aprilie 2013 pe un eșantion de 6.308 respondenți a avut rezultate ca:

  1. Aproximativ 42% dintre respondenți aruncă frecvent (săptămânal sau zilnic) la gunoi mâncarea consumată acasă, în timp ce doar 10 % au declarat că nu aruncă niciodată mâncarea.
  2. Peste o cincime din persoane declară că alocă mai mult de 15 minute unui duș, potrivit unui sondaj realizat de Unilever South Central Europe in luna mai, 2013. Pentru cei mai mulți respondenți (44%) durata medie a unui duș este de 10 -15 min.
  3. 56% dintre respondenți au declarat că nu acordă importanță dacă ambalajul este prietenos cu mediul, atunci când achiziționează un produs de larg consum.

Acum sinceră să fiu, în păcatul dușului cad și eu. Și mi-am propus să mă cronometrez să văd cât mă ține, dar bănuiesc că un 10 minute. Ba chiar vreau să fac un experiment cu mine însămi și să reduc timpul dusului la măcar 5 minute. Nu ar strica nici din punct de vedere material, dacă stăm să ne gândim bine!

Later edit: Unilever, unul dintre cei mai puternici jucători de pe piața bunurilor de larg consum din România, este cunoscut pentru portofoliul său de mărci în care sunt incluse Dero, Omo, Cif, Domestos, Coccolino, Dove, Radox, Rexona, Axe, Clear, Signal, Delma, Rama, Becel, Delikat, Knorr, Hellmann’s, Algida, Lipton. Câți dintre voi știați asta?

Voi vă gândiți la ce lăsați în urmă?

15 minute la duș și nu contează ambalajul
Etichetat pe:        

2 gânduri despre „15 minute la duș și nu contează ambalajul

Lasă un răspuns la Kathy Bates Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *