Astăzi dimineață am avut o întâlnire informală la Casa TIFF cu cei ce se ocupă de candidatura Clujului la statutul de Capitală Europeană în anul 2021, prezenți la discuție au fost: Florin Moroșanu de la asociația Capitală Culturală Europeană Cluj-Napoca 2021, Ovidiu Câmpean Director la Directia de Comunicare, Relatii Publice si Turism din Primăria Cluj, Dragoș Alexa și Bogdan Brânzaș experți în branding.
Recunosc că plecasem de la ideea pe care mi-am format-o urmărind Sibiul și anume: „pentru ce e bună aceasta candidatură? Cu ce îl ajută pe clujeanul de rând?”. Plecam de la fâsul pe care l-a reprezentat Sibiul în 2007 și am înțeles și de ce: pentru că nu a trebuit să treacă prin comisie, ci a fost invitat.
Azi am reușit să aflu răspunsul: pentru că un oraș care primește statutul CCE nu este doar un oraș boem, cultural, dar este un oraș care poate susține un aflux de turiști iar asta presupune infrastructură, locuri de muncă și atragerea de investitori, adică noi locuri de muncă. Un oraș frumos și puternic.
Ce am reținut din discuție:
– sunt 6 teme mari care trebuiesc atinse în formularul de candidatură și 42 de întrebări la care trebuiesc date răspunsuri. Prima întrebare este: „De ce dorește orașul pe care îl reprezentați să participe la competiția pentru titlul de Capitală culturală europeană?”
– pentru a te pregăti cum trebuie pentru o asemenea candidatură trebuie să începi cu 6 ani înainte treaba, adică CCE Cluj-Napoca 2021 a fost înființată și a început să lucreze la acest proiect din anul 2010. Mi-a plăcut foarte mult cum a pus Florin Moroșanu problema: „noi suntem ardeleni, facem lucrurile mai încet deci trebuie să ne apucăm de treabă din timp.”
– pentru a putea să accezi la titlul CCE zona politică trebuie să cadă de acord că acesta este un lucru pe care și-l doresc.
– este mai bine ca de un asemenea proiect să se ocupe un ONG din care Primăria face parte și nu Primăria în sine.
– Bogdan Brânzaș a prezentat Clujul ca fiind un oraș normal bun de trăit, care are două dimensiuni: una culturală și una de business, un oraș cu o viziune vestică și cu o particularitate pe care până de curând o găsea supărătoare, iar acum îi place. Clujul este divizat în 2 categorii: oamenii veniți de curând în oraș și localnicii de câteva generații care au cu totul altă viziune despre viața la oraș, aici se produce un permanent clash – cu cât mai multe opinii cu atât mai bine. Tot Brânzaș a spus o chestie legată de branding care mi-a plăcut foarte mult și care este sigur pertinentă: în branding ca în armată și în biserică nu există democrație.

Pentru mine, ca bucureșteancă orgoliul nu este implicat, capitala nu candidează, dar îmi place cum au pus problema Oltea și Eftimie. Vorba englezului may the best man win, dar deocamdată se pare că Clujul e cel mai bine pregătit.

#clujcitybreak este un eveniment Prin Transilvania și TVdece, realizat cu sprijinul Primăriei Cluj-Napoca, Cluj2015 și Colours of Cluj.
Parteneri: Ursus, Cosmote, Aegon România, Danone, Casa TIFF

Câteva cuvinte despre Cluj candidat la CCE 2021
Etichetat pe:    

3 gânduri despre „Câteva cuvinte despre Cluj candidat la CCE 2021

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.