Vineri după întâlnirea în care am aflat cum Clujul va deveni Capitală Culturală Europeană, am avut o pauză în care puteam face ce vrem noi. Băieții, conform ritualului, au vrut să proceseze niște bere. Eu aș fi vrut să scap de răceala ce mă cuprinsese, iar Ligia, Lidia și Oana mi-au zis că au remediul perfect pentru asta și m-au dus să vizităm Muzeul Farmaciei.

Muzeul, dacă e să îl iei la bani mărunți nu e nimic spectaculos, să ne înțelegem. Dulapuri pline de recipiente, câteva retorte, două-trei mojare. Banal, am putea spune. Și aici intră în acțiune Domnul Radu Crișan, ghidul care ne-a plimbat prin cele 4 încăperi ale muzeului și ne-a povestit despre el cu atâta pasiune, încât l-a transformat în „cel mai mișto muzeu pe care l-am văzut eu”. Par egzamplu praful de mumie, care era panaceul celor bogați, a cărui valoare era exprimată în greutatea sa în aur și care se pare că era cu adevărat bun, te vindeca de orice boală în câteva zile printr-o criză acută de moarte.
Altă nebunie era praful de nestemate, a cărui valoare era exprimată în cine știe ce? Și care nu prea avea nicio valoare medicală, dar bănuiesc că dădea bine să zici „Dragă, tu, am luat o linguriță de praf d-ăsta azi dimineață și uite ce-mi strălucește pielea.” Sau ceva de genul.
Și tot aici se fabrica elixirul dragostei, care bănuiesc că știți ce face și din care a promis Oana că-mi trimite vreo 2-3 picături, să fie.

Praf de mumie adicătelea.

Mai trebuie să menționez o treabă care mie mi s-a părut interesantă și anume că muzeul se află în Casa Hintz în care a existat prima farmacie din Cluj și care – surprinzător! – a fost naționalizată în ’49 și transformată într-o plăcintărie. De asemenea, am înțeles că în acest moment clădirea se află în litigiu, moștenitorii cerând retrocedarea acesteia.

Vă zic, Muzeul Farmaciei din Cluj este un must see când ajungeți pe acolo. Se pare că Domnul Radu nu are nevoie de grupuri, povestește despre muzeu și unei singure persoane, pentru că îl iubeste.

sursa foto
#clujcitybreak este un eveniment Prin Transilvania și TVdece, realizat cu sprijinul Primăriei Cluj-Napoca, Cluj2015 și Colours of Cluj.
Parteneri: Ursus, Cosmote, Aegon România, Danone, Casa TIFF

Muzeul Farmaciei din Cluj
Etichetat pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *