Întreaga poveste cu ziua Izabellei mi s-a părut de la bun început sordidă și cum zicea un prieten, un fonfleu. Nu am băgat-o în seamă, așa cum nu bag în seamă multe dintre bulele ce apar la suprafața social media. Implică prea multă energie pierdută și nu mai am vârsta la care mă pot irosi pentru orice.

Ieri am citit la Manafu un articol în care atrăgea atenția asupra unei postări a paginii Tymbark România.

Ideea în sine este amuzantă și pe linia de content a brandului așa cum și a menționat cineva direct implicat, dar din păcate lasă loc de interpretare.

Dar Tymbark nu au fost singurii, mai multe branduri au încercat să capitalizeze această greșeală și doar o căutare pe #ziuaIzabellei ne va oferi exemple suficiente.

Andrei are dreptate. S-a sărit un pic prea repede la gâtul celor de la Tymbark și implicit la gâturile agenției lor. Eu cred că au fost victimele unei circumstanțe nefaste, ei au ajuns în newsfeed-ul lui Manafu, probabil.

Susțin în continuare că nu orice eveniment trebuie capitalizat și că social media managerii ar trebui să treacă prin filtrul propriu dacă o postare își are rostul. Se pare că acest lucru s-a întâmplat în cazul Tymbark și atunci este clar că și-au asumat și riscurile unei mici terfeliri.

Nu putem cere un comitet pentru social media, așa cum nu ne putem dori un comitet pentru umor, tot ce apare în acest mediu implică o doză de subiectivism asumat alături de riscuri. Vom mai vedea asemenea situații și vor mai fi taxate unele greșeli.

La finalul zilei, eu am rămas impresionată de modul în care cei de la Tymbark au răspuns.

Izabella și brandurile
Etichetat pe:        

6 gânduri despre „Izabella și brandurile

  • 17 ianuarie 2015 la 17:19
    Legătură permanentă

    raspunsul e normal, Tunaru nu e chiar cel mai prost din curtea scolii. ramane insa in discutie capitalizarea evenimentelor de genul de către cimpanii

    Răspunde
    • 18 ianuarie 2015 la 09:57
      Legătură permanentă

      Rămâne și greșeli vor mai fi. Îi vom arăta cu degetul la momentul respectiv.
      Din păcate, povestea aceasta va si deveni un exemplu pentru alarmiștii care vor striga „părinți, nu vă lăsați copiii la calculator!”

      Răspunde
  • 17 ianuarie 2015 la 18:31
    Legătură permanentă

    Corina, sa terfelesti pe cineva inseamna sa il batjocoresti. Nu am cautat alte reactii la adresa Tymbark, insa – cum ii spuneam si lui Cismaru – daca scriam „grav”, suna altfel postul meu.

    Dupa ce am citit postul tau, vad ca imi dai dreptate in cele din urma. Nu orice subiect trebuie sa fie real-time marketing!

    Răspunde
    • 18 ianuarie 2015 la 09:52
      Legătură permanentă

      Evident, că îți dau dreptate.
      Cazul Izabellei îl vom vedea pe la conferințe anul acesta.
      Eu cred că ar trebui să îi arătăm cu degetul pe toți. Și am pus direct foto pentru că unii le-au șters în urma articolului tău :)

      Răspunde
  • 17 ianuarie 2015 la 20:49
    Legătură permanentă

    Cristi, o să îți răspund personal la comentariul tău de mai sus: din punctul meu de vedere, atunci când te duci în direcția argumentelor ad hominem (”Trăind euforia momentului, un copywriter part-time, un coleg din firmă sau secretara (urmează să fie elucidat misterul)”), nu mai putem vorbi de o critică constructivă.

    Da, personal am luat-o ca pe o ironie (spre batjocură). Dar și eu sunt subiectiv si oricum asta nu are nicio legătură cu faptul că îți respect munca și părerile argumentate de pe blog.

    Răspunde
  • 17 ianuarie 2015 la 21:21
    Legătură permanentă

    Pardon, ”o să îți răspund din punctul meu de vedere/ perspectivă personală”. Ca să nu se înțeleagă că de obicei am bani să plătesc pe altcineva să îmi scrie comentariile. :D

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *