Există o discrepanță între prezentările pe care le-am urmărit la Digital Forum și proaspăt lansatul Raport DESI. Acesta începe sec cu: România are un punctaj global3 de 0,35 și se situează pe locul 28 dintre cele 28 de state membre ale UE.

Mai multe cifre mi-au atras atenția:

    – 52% dintre persoanele cu vârste între 16-74 sunt utilizatori de internet. Media europeană – 76%
    – 26% sunt alfabetizați digital, față de media europeană de 55%
    – 78% dintre utilizatori folosesc rețelele de socializare, față de 63% media europeană și singurul loc de top
    – 6.5% dintre companiile cu peste 10 angajați și care nu sunt din sectorul financiar folosesc Social Media, față de 18% media europeană

Citiți raportul, o să ne mai scoată un pic aerele din capete. Și ne vom da seama că avem nevoie de un pic de modestie.

Ceea ce am văzut astăzi la prezentarea Ikea din cadrul Digital Forum. Cristian Clita a readus normalitatea în discuție și reamintit că nu există digital strategy, ci business strategy. Așa cum într-o discuție cu Tudor Galoș recunoșteam că nu există Digital Marketing, ci Marketing.

Cristian_Clita

Digitalul este un mediu pe care trebuie să îl folosim pentru a avea rezultate, care rezultate se măsoară nu în likes și shares, ci în număr de bucăti vândute. Iar în România 18% dintre utilizatori cumpără online.
Punem prea mare măsură pe campanii și strategii și uităm de indicii aceia pe care i-am menționat mai sus. Atunci când Cristian Clita a zis că trebuie făcut un glosar de termeni astfel încât restul colegilor din alte departamente să înțeleagă ce este digitalul, unii au mustăcit, dar când avem 32% de români care nu au folosit niciodată internetul, parcă se mai schimbă lucrurile.

Discrepanța se reflectă în faptul că vrem și avem campanii de premii, dar situația din teren este destul de tragică.

*Desigur, ar fi indicat să aveți un plan de business, că degeaba aveți strategie de digital fără unul.

Puneți digitalul în planul de business*
Etichetat pe:        

2 gânduri despre „Puneți digitalul în planul de business*

  • 26 februarie 2016 la 09:25
    Legătură permanentă

    Din ce inteleg, cred ca-i doar vorba de nuante, de mod de exprimare. Ma refer la cele spuse de Tudor Galos si Cristian Clita. Da, in esenta exista doar Marketing, dar cum nu toate uneltele/canalele folosite permit masurarea precisa si real-time ca in zona de Online/Digital, atunci au fost separate aceste segmente la nivel de aplicare de strategii. Holistic este termenul care defineste in momentul de fata modul de gandire si aplicare a Marketingului.
    La fel si cu Digital Strategy, care de regula a fost folosit ca termen de definire a comunicarii in online. Iarasi, motivele fiind intemeiate.
    Apoi, imi este greu sa cred ca exista companii care fac strategii de marketing ori campanii de comunicare/advertising/sales fara a tine cont de strategia de business. De fapt, hai sa zicem ca Pr ori Advertising pot parea uneori din alt film, dar marketingul nu poate lucra fara strategia de business. Sa ne amintim de managementul de produse, ciclul de viata al produselor, stabilirea preturilor, segmentarea si targetarea pietei, plasamentul produselor etc.
    Mai degraba cred ca specialistii din domeniu incep sa descopere ca a fost facuta o confuzie majora in urma cu ceva timp, traducand Advertisingul in Marketing, Pr’ul in Marketing s.a.m.d. Toate sunt subordonate Marketing, dar fiecare are atributiile si responsabilitatile sale. Daca ajungem ca PR sa fie „vopsit” in Marketing, ori Advertising sa fie „vopsit” in Marketing, atunci ignoram ce-i Marketingul. Toate sunt doar subordonate operational, nu si ca PR’ul face acelasi lucru ca Marketing s.a.m.d.
    Business->Marketing->PR->Advertising->Sales
    Desigur, de inteles confuzia generala. In fond, la nivel institutional si educational exista confuzia asta. Si ma refer la Romania. Vor mai trece ani pana cand in facultati lucrurile vor fi prezentate cum trebuie.

    Răspunde
    • 26 februarie 2016 la 12:52
      Legătură permanentă

      Sunt și foarte multe companii cu +10 angajați care nu au plan de business, dar vor social media că au citit în ziare că e bună.

      Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *